Eindelijk!! - Reisverslag uit Ampara, Sri Lanka van Clementine - WaarBenJij.nu Eindelijk!! - Reisverslag uit Ampara, Sri Lanka van Clementine - WaarBenJij.nu

Eindelijk!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Clementine

11 December 2007 | Sri Lanka, Ampara

Hier dan eindelijk een teken van leven uit Sri Lanka.
De tijd vliegt hier voorbij. Toch lijkt Nederland erg ver weg. Het is bijna niet voor te stellen dat we amper 2 weken geleden nog Sinterklaas vierden bij de open haard.

Laat ik beginnen bij het begin van dit nieuwe avontuur. Het afscheid viel me best zwaar. Psychisch heeft een jaar toch meer impact dan verwacht. Maar tegelijkertijd is het ook nog nauwelijks te overzien. Het afscheid heeft me in ieder geval wel meer dan ooit doen beseffen dat ik met deze keuze ook een keuze voor anderen heb gemaakt. Zij moeten mij immers ook een jaar missen. Maar Harrie heeft helemaal gelijk als hij zegt dat het geen afscheid is maar gewoon gedag zeggen voor een jaar.

De aankomst in Sri Lanka was als thuiskomen, helemaal door het DLFF welkomstcomitè op de luchthaven! Nog geen half uur op Sri Lankaanse bodem kreeg ik al mijn eerste binnenlandse telefoontje. Als dat geen thuiskomen is.

Na een bezoekje aan de verschillende ministeries inzake visum in Colombo zijn we vrijdag naar Ampara vertrokken. Mijn nieuwe stad. Nou, ik zal je vertellen dat dat niet de reden is geweest om Nijmegen te verlaten. Haha!

Zaterdag zijn we meteen naar het Sarana gegaan aangezien ik het geduld moeilijk op kon brengen tot maandag te wachten. Het welkom was hartverwarmend. Ik werd letterlijk in de armen gesloten door de enthousiaste bewoners. Zo overweldigend! Ik kon niet anders dan ze meteen een plekje in mijn hart te geven. Erg fijn dat het gevoel meteen zo goed is. Ik wist meteen dat ik de goede keuze heb gemaakt.
Maandag heb ik de leerkracht geobserveerd terwijl zij het activiteitenprogramma draaide. Wat ik daar zag heb ik nog niet eerder gezien in Sri Lanka. Menig overheidsschool hier zal er stikjaloers op zijn. Een gemotiveerde leerkracht, een kast vol ontwikkelingsmaterialen, niveaugroepen en betrokken leerlingen. Echt gaaf om te zien dat de stichting hier al zoveel heeft bereikt. En zeker niet alleen in educatief opzicht.

Samenwerken, kantoor aan huis, samenwonen en werk overdragen: het maakt het niet makkelijk om werk los te laten. Voor we het zelf doorhebben praten Carolien en ik alweer over werk. Dus zijn we dit weekend maar naar het strand gegaan. Na 2 uur rijden stonden we midden in het paradijs. Een prachtig guesthouse met houten hutjes op zo`n 50 meter van het strand. Een open-air badkamer maakte het gevoel compleet. Ooit een tuintje in de badkamer gezien met papayabomen en een rozenstruik?

Naarmate het inwerken vordert, word ik alleen maar enthousiaster. Langzaam begin ik al taken van Carolien over te nemen. Vandaag heb ik zelfs al gereden in de DLFF-bus. Jaja, zie je het al voor je, Cleem in een 12 persoons bus, een weg banend door een complete chaos van brommers, slingerende fietsers, honden en koeien door?

Het leven in de tropen heeft ook zo zijn nadelen. Een kakkerlak in je slaapkamer, een clubje mieren die besloten heeft de nacht met je te willen delen, muggen die je het leven zuur maken. Maar deze minpuntjes wegen in de verste verte niet op tegen de voordelen. Ik ben hier weer helemaal op mijn plek!!!

Liefs uit Sri Lanka!

  • 10 December 2007 - 16:11

    Marleen:

    Yaaaahoooo, ik ben een keer als eerste!
    Dat krijg je als je de hele dag voor je
    afstuderen achter de compu hangt.

    Wat een geweldige verhalen Cleem. Ben
    blij dat je je zo op je plek voelt.
    Een goede keus is gemaakt.
    We spreken elkaar snel en zal jou ook proberen te bellen.
    Dank voor alles en dat je aan me denkt.
    Verder gaat het wel goed.
    Vergeet niet wat vaker een verhaal te schrijven, want ik ben o.. zo benieuwd!

    Dikke knuffel, ook van Martijn.
    Ciao bella, Leen.

    ps: we hebben kerstlampjes aan in de buxus op ons balkon, feels like X-mas.

  • 10 December 2007 - 17:24

    Ruth:

    Tja, wat is een jaar. Gisteren Fien haar 1e verjaardag gevierd en dan (achterom kijkend) lijkt het niks.Ze zit nu bij me op schoot, wil niks missen. Heb dr nu even afgescheept met een nieuw (plasticen, bah) speelgoedje. Maar goed, een jaar aan de andere kant alweer een lange tijd. Je kan de mensen daar een jaar lang helpen (of het nou verstandig is om jou op die bus te laten rijden, haha). Moet geweldig zijn. Super weer een eerste update te kunnen lezen. Zaterdag komt Babs, zal je zondag mailen hoe t was.

  • 10 December 2007 - 17:40

    Masha:

    Jippie! Eindelijk meegenieten!
    Ik was ook zooooo benieuwd.
    Nu ik weet dat je daar helemaal goed zit, vind ik het minder erg dat je zo lang weg bent. Het verzacht het leed zullen we maar zeggen. Ik vind het echt super dat je dit avontuur weer aan gaat!
    Heerlijk iemand die haar hart volgt!
    Hier gaat het wel goed. Ik heb sinds gister een prachtig paard gevonden om 2x pw te berijden en heb net een ticket naar Boston geboekt!
    Goed bezig dus.
    Kus, Masha x

  • 10 December 2007 - 18:52

    Barbara:

    Ha lief,
    je bent een toppertje dat je het allemaal maar weer doet, zo daar aan de andere kant van de wereld. Maakt t gemis niet minder maar wel fijn te horen dat je het naar je zin hebt. Ga zo door!
    Luv you!
    X Barbara

  • 11 December 2007 - 14:13

    Anne Zus:

    Ha lieffie,
    Erg leuk om je eerste verhaal te lezen!!!!En helemaal leuk dat ik je gister alweer heb gehoord...bel je zodadelijk!
    KUS

  • 11 December 2007 - 14:27

    Michiel:

    he cleem fijn dat je het naar je zin hebt.lijkt me leuk om in jou bus te mogen zitten!!heel veel plezier sterkte
    met alles.groetjes uit nijmegen michiel
    blijf je verhalen lezen doei doei

  • 11 December 2007 - 17:58

    Han&Simon:

    Fijn, goed nieuws!! Eerste post is onderweg! XX

  • 12 December 2007 - 20:07

    Bianca:

    ben zo blij voor je dat het ook gelijk helemaal goed was! Dat je van srilanka houdt weet iedereen, maar de doelgroep deze keer is toch anders... Ik heb trouwens wel es een badkamer met tuintje gezien, oh nee, ik vergis me..een badkamer met Tijntje.... Deerntje, keep going met je bus(zaten daar trouwens ook die 12 personen in die erin mogen, of blijf je met een lege bus rondrijden?) Groetjes aan ZAZa(kakkerlak),Truus(mier)en MIen(mug)

  • 15 December 2007 - 15:59

    Jan Kerkhofs:

    Hallo Clementine,
    Ben over enkele weken ook weer te vinden in Sri Lanka en heb dan ook plannen om naar Uhana te komen om weer eens voor de derde keer een bezoek te brengen aan het kinder tehuis, heb zojuist nog wel een telefoontje uit Sri Lanka ontvangen en zij wisten mij te vertellen dat het er nog wel gevaarlijk kon zijn. Maar wanneer jij met jou badkuip in de tuin kunt zitten lijkt mij dit een beetje overdreven.
    Laat svp iets weten via mail jan.kerkhofs@home.nl
    Veel succes en wie weet....!
    Groeten Jan Kerkhofs

  • 15 December 2007 - 17:03

    Karin:

    Ha Cleem,
    Wat heerljk om jouw eerste verhaal te lezen.. wat is het daar toch weer anders dan hier. Ben blij dat je je daar helemaal happy voelt!! Blijf genieten,
    Liefs,
    Karin Vossen

  • 15 December 2007 - 23:29

    Béa:

    Ha die Cleem - ook ik pak jouw Sri Lanka draad weer op door je verhalen en belevenissen te lezen: wat ben je toch een kei om je weer in te zetten voor de jeugd daar - wens je fijne kerstdagen en veel voorspoed in 2008 in deze voor jou zo vertrouwde omgeving.

  • 16 December 2007 - 11:33

    Janny Fioole:

    Hoi Cleem,
    We spraken elkaar al enkele malen via de telefoon, maar na je verhaal te hebben gelezen ben ik weer helemaal bij.
    Het ga je goed!! We zien elkaar hier heel vlug. Liefs van Janny

  • 16 December 2007 - 13:10

    Greetje :

    Hai Lieve Cleem,

    Hier ook een berichtje van ons,
    T'was een bijzonder gezicht je zo door de douane te zien vertrekken met gitaar op de rug, weer een stap verder de wijde wereld in.. fijn dat je veilig aangekomen bent en dat we nu ook weer mee kunnen genieten op je weblog! We zullen je blijven volgen,
    veel liefs Cyriel en Greetje.

  • 16 December 2007 - 18:29

    Anne E:

    Lieve Cleem,
    Blij zo'n goed bericht te lezen. Ik vind het ontzettend stoer dat je alles wat op je pad komt gewoon doet. Ik weet zeker dat iedereen heel blij is met je komst maar ook dat er velen niet zo blij zijn met je vertrek. Met Kjell, Roos, Tijn en mijzelf gaat het goed. Blij dat voor ons nu een wat minder roerige tijd is aangebroken, hoewel ik het wel retedruk heb tussen 2 banen in. Gelukkig ben ik me heel erg bewust van het feit dat dat maar bijzaak is. Wij zijn weer een echt gezin!! Hoera.
    Ik hoop dat je een super jaar zult hebben en dat we veel mogen meegenieten van je avonturen..
    X Anne

  • 17 December 2007 - 08:17

    Paul Seeger:

    Hallo Clementine,

    Wat fijn voor jou dat je je in Sri Lanka weer helemaal op je plaats voelt. Ik wens je heel veel succes met je werk daar. Zo te lezen gaat dat helemaal lukken.
    Woensdag houden wij op De Brink kerstmarkt. Kirsten komt daar het een en ander vertellen en laten zien over jullie wekzaamhden aldaar.
    Je hoort zeker nog van ons vanuit Ottersum
    Groetjes je duo-partner van het afgelopen schooljaar.
    Paul

  • 17 December 2007 - 08:22

    Paul Seeger:

    Hallo Clementine,

    Wat fijn voor jou dat je je in Sri Lanka weer helemaal op je plaats voelt. Ik wens je heel veel succes met je werk daar. Zo te lezen gaat dat helemaal lukken.
    Woensdag houden wij op De Brink kerstmarkt. Kirsten komt daar het een en ander vertellen en laten zien over jullie wekzaamheden aldaar.
    Je hoort zeker nog van ons vanuit Ottersum
    Groetjes je duo-partner van het afgelopen schooljaar.
    Paul

  • 17 December 2007 - 19:11

    Marie-louise:

    hee maatje,
    het duurde effe voor je op je weblog verscheen, maar dan is het ook weer smullen! Wat super dat het je zo goed bevalt en dat je duidelijk de goede keuze hebt gemaakt. Dat doet het jaar weer omvliegen! En die leerlingen...dat zijn de geluksvogels nu ze juf Clementine hebben. Geniet ervan!

  • 18 December 2007 - 21:05

    Femke Van Thiel:

    Hey Clementine,

    Wat een leuke site!
    Wat leuk om je verhalen te lezen.
    Ik wil je heel veel plezier wensen en ben erg benieuwd naar je volgende bericht!
    Alvast hele fijne feestdagen.

    Liefs Femke


  • 19 December 2007 - 13:24

    Joyce:

    He leukerd,
    Na meerdere keren mislukte pogingen om een berichtje op je weblog te zetten kan ik het nu eindelijk doen vanuit mijn vaste plek (op mijn werk). Weer veilig in Nederland terug, terwijl jouw avontuur nog maar begint. Ik ben hardstikke trots op je en ben heel blij dat je het zo naar je zin hebt. Het kan ook niet anders dat ze helemaal dol op je zijn daar. Ik ga met veel plezier weer al je verhalen volgen.

    Heel veel liefs,

    joyce

  • 19 December 2007 - 16:15

    Lisanne Den Hartog:

    Hoi Clementine

    Wij hebben woensdag 19 December toets van Engels gehad en hij was heel makkelijk! En wij hebben nieuwe jongen in de klas en zit in groep 6 hij heet Marlon en op Woensdag 19 December kwam die bij ons kijken!
    En weet je trouwens al dat Susanne zwanger is? 21 Mei 2008 verwacht ze de baby en 8 Januari weet ze of het een jongen of een meisje wordt!

    Veel succes in Sri Lanka!

    Groetjes Lisanne
    (Je leerling uit groep 7)

  • 20 December 2007 - 11:44

    Janneke V.d. Velden:

    Ha Clementine,
    wat leuk om te lezen hoe het daar in Sri Lanka met je gaat. En wat fijn dat je je er ook weer helemaal thuis voelt. De kerstmarkt gisteravond was erg geslaagd. Ik blijf je zeker volgen via deze site. Fijne feestdagen!!!!
    Groetjes Janneke

    o ja, ik heb een nieuwtje, ik ben zwanger!!!!

  • 21 December 2007 - 21:34

    Paul Seeger:

    Hoi Clementine.
    De kerstmarkt op basisschool De Brink was een groot succes. We hebben voor jullie € 500,00 bij elkaar weten te krijgen. We weten zeker dat jullie het goed kunnen gebruiken. Maak er goed gebruik van. We horen vast van je.
    Veel liefs en de groetjes namens alle collega's van De Brink
    Paul Seeger

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Sri Lanka, Ampara

Mijn leven in Sri Lanka

Recente Reisverslagen:

19 Februari 2011

Still alive

09 December 2010

Cambodja

26 November 2010

Dag Sri Lanka

12 November 2010

The final countdown....

03 Oktober 2010

De laatste periode raast voorbij
Clementine

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 76
Totaal aantal bezoekers 104234

Voorgaande reizen:

19 Augustus 2012 - 30 Juni 2013

Mijn leven in Burkina Faso

28 November 2007 - 28 November 2010

Mijn leven in Sri Lanka

01 Augustus 2015 - 30 November -0001

Mijn leven in Cambodja

01 Augustus 2015 - 30 November -0001

Mijn leven in Cambodja

Landen bezocht: